Venkovani a smrad

22. dubna 2018 v 8:21
Fascinuje mě přístup k venkovanům. Všímám si často povzdechů, jaký sou ti vesničani křupani a burani. Jezděj nám do našich měst a dělaj zácpy. Dokonce nám v našich městech i parkujou a nakupujou a potom ke všemu zvolí Zemana/komunisty/SPD. Jak kdyby velikost obce trvalého bydliště přímo úměrně korelovala s vaší inteligencí. Dokazuje to i nejlepší balicí hláška, kterou na mě kdy kdo použil, která zněla: "Na to, že seš z vesnice seš docela chytrá." Jasný, všichni lidi s trvalým bydlištěm v Brně maj dva doktoráty, volný čas věnují četbě Kanta, péči o životní prostředí, meditací a hrou v šach. Zatímco my z venkova žijeme jak ve Slunce seno. Sme takový trochu degenerovaný, nevíme si rady a chytří lidé z města by nám měli říct, co sou naše problémy a jak žít.

Podle zpráv v poslední době se ale moudré město rozhodlo alespoň v médiích podpořit snahy o důstojný život mimo velká města. A co by nám venkovanům tak asi mohlo pomoci? Ne, není to kvalitní veřejná hromadná doprava, fungující infrastruktura, dostupnost služeb, škol a školek v místě. Není to ani podpora spolkového života nebo home officů abychom nemuseli tolik cestovat. Podle toho co čtu na internetu náš venkov dokáže zachránit jen znovupovolení kouření v hospodách. V hospodě u Karla je míň štamgastů tak poďme vzkřísit českou kulturu a tradice, zrušme zákaz kouření.

Jako všiml si už v tomhle státě někdo, že už nejsou osmdesátky? Že dokonce i venkovani mají dneska víc možností jak trávit volný čas než jít ke Karlovi na jedno? Že velice pravděpodobně do města jezdí za prací nikoliv z plezíru, ale proto že musí? Možná vám to uniklo, ale většina lidí už dlouho nepracuje v zemědělství, většina lidí má auto, aby se mohla dostat do práce, za službami a k doktorovi, protože na venkově jenom jet autobusem na nákup znamená akci třeba na pět hodin. Kdo může, snaží se přestěhovat do města, zůstávají nadšenci a ti, co nemají jinou možnost. Ale jakmile se zruší zákaz kouření v hospodách v malých obcích, očekávám desetitisíce lidí, co se přestěhujou do zapadlejch kotěhůlek, aby si konečně mohli dát k pivínku to cigárko. Klidně nechám Karla umřít na rakovinu plic, ale mně nikdo nic zakazovat nebude!

Asi to mnohé překvapí, ale dokonce i na vesnicích žijí inteligentní lidé. Žijí tam kuřáci, co si to pivo bez cigára neumí představit a ti se už zařídili ve svých klubovnách, stejně jako se to děje ve městech. Žijí tam lidé, kteří jsou rádi, že si můžou jít do hospody na kafe a nesmrdí kouřem na sto honů. Prosím vás, nedělejte z nás venkovanů dementy a neodvolávejte se na venkovské hospody, když prosazujete kouření v restauracích. Mějte na paměti chrchlajícího Karla. Zvládli jste přestat kouřit v letadlech, vlacích, autobusech, kinech, továrnách. Já vám věřím, v hospodách to zvládnete taky.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lucka Lucka | E-mail | Web | 29. dubna 2018 v 20:57 | Reagovat

No, tohle je kontroverzní téma... Já třeba nejsem nijak náruživý kuřák, co by vyblafnul dvě krabičky denně, ale když jdeme pít, tak si ráda k tomu vínku třeba zapálím. Ano, nedělá mi problém dojít si zapálit ven, ale přijde mi to na prd. Chápu a souhlasím se zákazem kouření v restauracích, kde se vaří, chápu to i v kavárnách, ale v barech a hospodách, klidně i těch vesnických, se mi to zdá nelogické. Spousta majitelů investovala nemalé peníze do odvětrávání, vytvoření kuřáckých a nekuřáckých částí a ty peníze jim už dneska taky nikdo nevrátí. Jsem z vesnice, i když původem z města. Do naší hospody na vesnici nechodím, ale kdyby hospodu nezměnili na klub, neseděla by tam v zimě ani noha, protože všichni tam chodí na pivo a k pivu tu cigaretu. Přes léto se sedí venku a tam se to neřeší. Tohle je na dlouhé téma, kuřák bude mluvit jinak než nekuřák, ale mám kamarádku nekuřačku, se kterou chodíme do baru posedět, a ta mi sama řekla, že jí ten zákon vadí. Proč? Protože když se skoro celý stůl zvedne, že jde na cigaretu (nehledě na to, že ve městech to dělá pod okny docela bordel), zůstane tam sedět sama. ;-)

2 Matthias Matthias | 30. dubna 2018 v 7:53 | Reagovat

Nezlobte se na mě, ale váš pohled na zákaz kouření je totální ignoranství.

Snažíte se bagatelizovat a zesměšňovat věc tak vážnou jako je omezování svobody. To je jako kdybych si dělal srandu z toho, že někdo nemohl studovat za komunistů, protože neměl rodiče ve straně.

Omezování svobod je nutné brát vždy vážně - protože nevíte jak a kde a komu to ublíží.

Za druhé vůbec nejde o kuřáky - jde o práva majitelů hospod si sami rozhodnout, co se bude nebo nebude dít na jejich vlastním pozemku.

Zakazovat kouření státem je zhruba stejné jako kdybych nejdříve prohlásil váš dům za veřejný prostor (ačkoliv jste za něj dal vlastní peníze) a následně určoval jakou barvu zdí budete mít uvnitř. Jakou barvu budou mít koberce a co budete mít v příborníku.

Jestli se má kouřit nebo ne si má určit majitel a ostatní si pak určí jestli do té hospody půjdou nebo nepůjdou. Yup, it's that simple.

Bohužel náboženství v podobě uctívání státu už dosáhlo takové úrovni, že je dnes normální myšlení "něco se mi nelíbí, stát by to měl zakázat"

3 Matthias Matthias | 30. dubna 2018 v 7:53 | Reagovat

btw jsem nekuřák a do hospod nechodím

4 Matthias Matthias | 30. dubna 2018 v 7:54 | Reagovat

btw2 jestli chce někdo umřít na rakovinu, je to čistě jeho věc.

5 Matthias Matthias | 30. dubna 2018 v 7:56 | Reagovat

[1]: Kamarádce nekuřačce vadí zákaz kouření, protože se lidi naráz zvednou a jdou kouřit?

A fakt, že je to omezování svobody jí nevadí - čili daleko závažnější problém?

6 padesatka padesatka | E-mail | Web | 30. dubna 2018 v 12:48 | Reagovat

Pak je tedy ovšem i nutný zákaz kouření na ulici, protože bydlet nad hospodou/barem je na sebevraždu...!

7 Blue Jane Blue Jane | Web | 30. dubna 2018 v 19:41 | Reagovat

Já jsem z vesnice, ale zákaz kouření u nás v hospodě platí stejně :)

8 Matthias Matthias | 1. května 2018 v 8:13 | Reagovat

[6]: jistě. Zakázat kouření úplně. A taky úplně všechno. Rovnou zavírat lidi do gulagu.

9 padesatka padesatka | E-mail | Web | 1. května 2018 v 8:34 | Reagovat

[8]: Špatně jsme si rozuměli...:)
Jsem zatvrzelá nekuřačka, ale stav před tím debilním zákonem mi vyhovoval. V době oběda se nekouřilo skoro všude, mé oblíbené hospody měly nekuřácký prostor, také si myslím, že děti do hospody a barů nepatří.
Myslím, že je to svobodné vůli provozovatelů/majitelů, zda se bude v JEJICH podniku kouřit. Náš barman kouří, a tak taky stojí venku s hosty, kteří se hlučně baví a hulí ostatním pod okna. Člověk se na ně nemůže zlobit, oni si to nevybrali. Že jsou blbí a kouří, to už je jiná věc.
Bláznivá doktorka Králíková, která tvrdí že za tu dobu zákona ubylo rakoviny plic, je opravdu k smíchu...ona je poznamenaná svou prací.

10 Čerf Čerf | E-mail | Web | 1. května 2018 v 9:53 | Reagovat

Jsem nekuřák a do kuřácké hospody mě to věru nijak netáhne. Kdyby svět byl podle mých představ, měli by majitelé hospod,  restaurací a barů možnost zařídit se podle svého podnikatelského nebo normálního lidského přesvědčení a fandil bych těm, kteří se přikloní k nekuřáctví, aby víc vydělali. Zákazy nemám rád a pitomé předsudky vůči obyvatelům vesnic (ale i měst) neméně :-).

11 Lucy Lucy | Web | 1. května 2018 v 11:48 | Reagovat

Je pravda, že jsem kuřačka a to cigárko si ráda u piva/ vína dám. proč by se nemělo v hospodách kouřit? Zákaz bych chápala s restauracích nebo tam, kde jsou děti. Ale nevidím jediný důvod, proč si nezapálit v hospodě..

12 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 1. května 2018 v 18:19 | Reagovat

Do hospody nechodím. Ale bydlím vedle hospody a docela mě štvou lidi, kteří chodí kouřit ven. A v létě v noci, když mám otevřený okno a musím poslouchat opilecký kecy. Jsem pro zrušení toho zákazu. Když jsou štamgasti zalezlí, je to lepší.
Jinak souhlasím s tím, že rozvoj vesnic opravdu nesouvisí s kouřením v hospodách.

13 alpos alpos | E-mail | Web | 1. května 2018 v 21:11 | Reagovat

To je přece jednoduchý :-)cigarety škodí to je jasný, tak proč se vyrábí? to je taky jasný. Dokud se budou prodávat tak holt se bude kouřit. Nechápu argument kuřáků, že jim někdo omezuje svobodu a co chudáci nekuřáci co to musí čichat, těm nikdo svobodu neomezuje? Je to zřejmě droga jako každá jiná. Tak buď se zakážou všechny drogy a přestanou se prodávat nebo ať se tedy povolí všechny...obecně pokud dobře počítám, tak nekuřáků je v naší zemi většina, ale stále se musí podřizovat kuřákům. To je v pořádku? A samozřejmě na vesnici nebydlí jen zabedněnci, ale i mladí vzdělaní lidé, stejně jako ve městě je plno zabedněnců. Pokud zavírají hospody ve vsi tak je to z jiného důvodu, což  všichni víme.

14 Kitty Kitty | Web | 2. května 2018 v 16:25 | Reagovat

Asi jsi šlápla do vosího hnízda, jsem zvědavá na počet a jaké komentáře. Jasně, už dávno není venkov = fungující zemědělství, veterináři velkých zvířat přešli na mopslíky a křečíky, nákup autobusem je fakt na půl dne, pívo od čepu s dám ve voňavé hospodě vzácně.
Nějak nás ti naši vládnoucí svazují a nařizují a nenechají na samotných podnikatelech, aby se zařídili tak, aby k nim rádi chodili kuřáci i nekuřáci. To by nesmělo být tak draho atd. atp. - víme? ;-)

15 Kitty Kitty | Web | 2. května 2018 v 16:30 | Reagovat

[9]: Je to tak - dřív si mohli nekuřáci už dost dlouho vybrat podnik, kde byly prostory pro nekuřáky. Napsala jsi to přesně jak to cítím i já. Dobré je na zákazu kouření to, že obsluha nemusí čuchat smrad z kouření. Moc se o to nezajímám - hospoda není moje hobby...

16 BG BG | 2. května 2018 v 20:07 | Reagovat

Těm tvým argumentům rozumím, ale i když to myslíš jako legraci, ono to tak skutečně bohužel je. I na venkov se dostává inteligence, ale jde to pomalu.
Můžu si dovolit soudit, protože jsem na vesnici vyrůstal prvních 20 let, dnes je mi 32 let. Už ale na základní škole jsem poznal, že mám vadné spoluobčany. Tedy jen některé. Ale i když jich nebyla ani polovina, nadělali bordelu dost.
U voleb je to jasné. Lidi z naší blbé vesnice nadávají na politiky a v nových volbách si zvolí ty samé lidi, na které doposud nadávali. To nedává smysl. Do prdele, pokud se mi nelíbí práce jednoho člověka, tak budu hledat jiného. Politici jsou našimi zaměstnanci, žijí z našich daní a ozvu se, pokud se mi jejich práce nelíbí. Ale ti naši vidláci jsou schopni jen nadávat u zrzavé vody na to, že nemají peníze. Přitom už si neuvědomují, kolik prohulí a prochlastají. Komunisté a sekta ANO u nás měla dohromady 75 % hlasů. A já vím, že se takový vidlácký volič rozhoduje podle toho, koho zná. Prohlédnou si lístky, vyhážou ty, které neznají a zakotví u tradičních stran. No jo, Babiš, ten sice krade, lže a podvádí, ale ostatní z toho seznamu neznám. Tak to hodí jemu. Drtivá většina lidí z vesnic je mentálně nevyzrálá, nemají ambice, možnosti, čas, chuť ani náladu si o volených lidech něco zjistit. Jsou pasivními příjemci informací a jedinou zábavou je pro ně Ulice na Nově. Ano, to, co píšu, píšu s předsudky. Ale když se projdu po naší vesnici, tak ty mé předsudky jednoznačně podporují.
U kouření je to podobná mentalita. Nadávají na to, že mají málo peněz a pak si během každého dne strčí do pusy, kde jim zbylo pět zubů, třicet cigaret. Do jisté míry souhlasím s tím, že by si měl provozovatel rozhodnout sám, jestli bude mít kuřáckou nebo nekuřáckou hospodu, ale dalo by se na to pohlížet jako na hazard. Zakazují se automaty, protože kvůli jednomu gamblerovi celé rodiny přicházely na mizinu. Mohly by se zakázat i cigarety, protože dělají z lidí mrzáky. Jsem rád, že se uvnitř nekouří. A jestliže jsou kuřáci nuceni jít kvůli své závislosti ven, aspoň ostatní uvidí, jací jsou bordeláři.

17 eleonorakolcava eleonorakolcava | 3. května 2018 v 13:17 | Reagovat

Děkuji za Vaše komentáře. Tenhle článek neměl být o tom, co si myslím o zákazu kouření. Měl být o tom, že venkov nezachrání, když se v malých vesnicích zákaz kouření zruší. Tento argument docela často ve veřejné debatě zaznívá a mě to štve, protože mám pocit, že venkov má opravdu úplně jiné problémy, než nekuřácké hospody. Nezbývá, než se do budoucna rozepsat jednak o problémech venkova, druhak o tom, co je to svoboda a jak souvisí s regulací kouření.

18 BG BG | 3. května 2018 v 22:07 | Reagovat

[17]: Chápu. Ale zase bych byl rád, kdyby existoval nějaký kompromis. Už teď se dá říct, že se v naší hospodě schází vyhlášená "smetánka", tedy lidi s finančními problémy, lidi, které jejich život nebaví a na všechno nadávají. A do toho ještě kouří. Slušný člověk tam nejde, protože nechce smrdět jako popelnice a navíc si s těmi lidmi o ničem pořádně nepokecá. Takže z hezké venkovské hospůdky je smradlavý pajzl plný ožralů, kteří si myslí, že ví všechno nejlíp. Zrovna v té naší se ani nevaří, čili je z toho obyčejná nalejvárna. Problém je v tom, kam zajít, když přijede nějaká návštěva a chceme se sejít s místními. No tak se koupí třeba nějaké štěně a posedíme si u nás na zahradě u grilu. Ale proč? Když podobnou sdružovací funkci může mít i čistá a slušná vesnická hospoda?
Čili za mě to není jen problém kouření. Zrovna na té vesnici to souvisí s více faktory.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama